Vem har tagit ett bett på äpplet?

Martin tyckte nog att jag behövde sysselsättas så han skickade iväg mig (trots mina protester...) till Kvantum för att handla. Behövde i alla fall inte skriva inköpslista - det gjorde han....

När jag kom hem skulle alla varor packas upp och den nya frukten skulle byta plats med den gamla i fruktskålen.
Vad upptäcker man då?! Jo, ett stort bett är taget på det ena äpplet men det låg neråt så man kunde inte se det förrän man tog upp det.
Jaha, vem är den skyldige? Min blick sökte sig genast till Erik som just då satt och åt en clementin vid köksbordet. När jag höll upp äpplet såg det ut som om han skulle sätta clementinklyftan i halsen.... haha, inget pokerface här inte! :-)

"- Jag blev hungrig när du var i väg och handlade och pappa målar ju bara väggar hela tiden....." förklarade vår son.

Mhmmm..... men man kan ändå inte bara gå och ta ett bett här och där för att man blir hungrig och sedan lägga tillbaka det för att man inte ska se det.

Fast iofs så såg jag ett praktexempel  på det när jag var på Kvantum. Vuxna människor som går och tar godisbitar och käkar dem medan de plockar till sig resten av varorna..... men hallå?! Hur funkar ni egentligen?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0