Highlight nr. 1

Satt och funderade lite på vad 2008 erbjöd och vad man har med sig i bakfickan nu när vi stiger in i ett helt nytt och fräscht år.....

För mig innebar 2008 något helt fantasktiskt! En möjlighet och chans som jag nog bara kommer att få en gång i livet...... en resa till Korea för att få möjlighet att upptäcka och besöka landet som jag kommer från.

När jag tänker tillbaka på hela den historien så blir jag lite mörkrädd över hur nära det var att jag inte tog chansen! En millimeter från att jag struntat att skicka in ansökningspapperena och tagit mig de minuterna att plita ner några rader om mig själv......

Magda tipsade mig om att jag kunde skicka in ansökningen men jag tänkte väl i de banorna att "hur stor är egentligen chansen att jag ska komma med?!" Dessutom skulle man skriva ansökningarna på engelska och det har ju aldrig varit min starka sida.....

En dag kvar till sista ansökningsdagen så plitade jag dock ner några rader på engelska (efter att Magda frågat mig några gånger hur det gick med ansökan...).
Man skulle skicka med ett foto av sig själv också så jag fick agera modell och sedan skulle kortet skrivas ut. Tyvärr var färgpatronenen inte den bästa så jag blev helt lila och randig - men vad fasiken(!) - ville de välja mig så fick de ta mig lila - annars kunde det vara!

Tiden gick och jag hörde inget så jag tog förgivet att det blivit som jag trott från början.... att jag inte kommit med bland de 15 uttagna. Men - SURPRISE!!!
Plötsligt damp det ner ett brev i brevlådan och jag överdriver inte om jag skriver att jag läste det 15 gånger för att vara på säkra sidan - jag hade kommit med! :-) Kunde knappt tro att det var sant!!!



Vi var 6 stycken från Sverige och 9 från USA som skulle stråla samman i Korea. Programmet var spikat och allt var fixat och planerat för vår ankomst. Vi parades ihop med en sk. "buddy" i Korea som skulle hjälpa oss med allt vi vill ha hjälp med, svara på våra frågor och följa med oss på våra besök och utflykter.


Jag och min "buddy" Hee Sun

Jag stannade kvar en vecka extra för att få möjlighet att shoppa och utforska lite på egen hand.

Jag fick vänner för livet och är såååå tacksam för att jag fått den här möjligheten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0