Alfred

Idag har det varit en Alfred-dag! :-)
Det var Annika som lämnade honom här i morse och han vinkade glatt "Hej då" till morsan.

Imorse var jag ovanligt trött och vi låg i Ellens säng och småpratade om olika djur och deras läten. Han hade en katt som vi övade att säga "Mjau" till. Sen pekade han på hästen och då svarade jag halvt i sömnen "Voff"!
Ööhhh......?! '
Ja.....fråga mig inte hur det gick till men vissa saker fastnar väldigt fort i små barns huvuden.
Han har under hela dagen sagt "Voff" så fort jag frågat vad hästen säger. *suck*
Detta var ju inte så bra....! Har försökt att "omvända" honom under dagen med hjälp av Ellen och Erik men utan lycka - tyvärr - så det var till att krypa till korset när Annika kom och hämtade honom och erkänna att om de undrade varför hästen låter "voff" så kunde de skylla på mig direkt.


Vad tycks om denna sovställning? *skratt*


Efter middagsluren var han lite trött och Ellen bäddade ner honom som en
liten docka....vilket han var mycket nöjd med!


Sen blev det fart på honom igen och han ville leka hund - i hundkorgen!


Kanske ska sova här nästa gång? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0