Synfel

Förresten! Idag när jag var på synsam så hörde jag optikern viska till biträdet som skulle hjälpa mig att leta efter bågar "- ...och hon är väldigt närsynt...."
*suck*....ja, vad ska man säga? Det är ju fakta. Dessutom är jag begänsad i mitt val av bågar eftersom jag inte kan ha alla bågar till mina glas eftersom de är lite tjockare (fast nuförtiden kan man tunna dem ganska mycket - värre var det förr).
Efter ett tag när jag och biträdet letat oss igenom butikens utbud - och Ellen och Erik suckat i kör av tristess under en längre tid - då ringde hennes telefon. Hon berättade sedan att det var en kund som faktiskt hade sämre syn än mig..... om jag ligger på ca -5,75 så låg den här människan på -20!!!!! Woho!!!! Jag ska aldrig mer klaga! Ser man något överhuvudtaget då?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0