Nya glasögon

Denna vecka känns fullproppad och jag har fullt upp med att försöka komma ihåg allt som bör kommas ihåg - gillkvällar, picknickar, lappar som ska skrivas under, fotbollsträningar, klädpartyn, fikaträffar m.m.
Jag vill gärna ha förmågan att komma ihåg allt i mitt huvud men tyvärr ser inte verkligheten ut så. Kontrollmänniska som jag är så måste jag ha koll på allt. Missar jag något blir jag fruktansvärt frustrerad på mig själv!

Idag hade jag förvarat barnen om att vi skulle åka direkt in till stan efter hämtningen. Jag ville beställa tid för synundersökning och kanske också prova några nya bågar. Erik hade också önskemål - BR! Han köpte nya Bakugan och var lycklig som en speleman :-)
Ellen letade efter jeanstights men hittade inga hon gillade. Däremot hittade hon en kanonfin blus till skolavslutningen - så nu är det fixat! :-)

Till slut hamnade vi då på Synsam (som var det målet). Det visade sig att det fanns en tid direkt och självklart tog jag den. Sedan var det bara att börja titta ut bågar. Under alla år jag haft glasögon så har jag hunnit med de flesta möjliga modeller - mörka, ljusa, tvåfärgade, plast, metall, melerade, tjocka, tunna osv.
Jag har som mål att alltid variera mig och inte ta ett par liknande dem jag redan har på mig. De jag har nu är ganska ljusa och i metall (och lite plast).
Denna gången tog jag motsatsen - mörka plastbågar. Väldigt markerade men det är en vanesak. Man kan inte hålla på att välja hur länge som helst - ibland får man gå lite på känsla - ibland blir det lyckat och ibland inte alls...... så är det!


Det blir dessa denna gången!

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag ser fram emot att få se bågarna på. Jag själv går här och skulle också behöva ge mig iväg för en ny synundersöking.

Kram

2009-06-03 @ 10:36:44
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0