Linser

Lämnade tillbaka glasögonbågarna idag med målet om att försöka finna solglasögon istället. Urvalet var ganska begränsat och dessutom skulle glasen bli ganska tjocka med mitt synfel eftersom jag ville ha ganska stora glas. Att mörka solglas dessutom är tjockare än vanliga gjorde ju inte saken bättre.....
Då fick det helt enkelt bli plan B! Linser! Helt nytt för mig! :-)
Har ju alltid trott att jag haft för små/smala ögon men efter att ha tillbringat några veckor tillsammans med andra koreaner så insåg jag att jag hade fel - där fanns det nästan ingen med glasögon! Alla hade linser (av de som hade synfel).

Imorgon ska jag alltså på "linsundersökning" *skratt* - och sen blir det till att öva att sätta in och plocka ut - linserna alltså :-)

Kommentarer
Postat av: Tina

He, he du kan ju prata med Nilla om du har problem med att ta ut linserna. För hennes del slutade det med ett sjukhus besök.

2009-06-04 @ 18:51:44
Postat av: Pilla

Åh nej! Skräm mig nu inte med hemska historier! Visst har hon väl linser idag också?

2009-06-04 @ 19:00:09
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Tina

Nix, glasögon :)

2009-06-04 @ 20:01:28
Postat av: Pilla

Du ska stötta mig i detta nu Tina.....inte skrämma! Vaddå - fastnade en bit i ögat, eller? Den kan väl inte bara försvinna?

2009-06-04 @ 20:33:17
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Tina

Lugn, hon visste inte hur man tog ut dem utan använde naglarna och lite våld!

Jag ska hjälpa dig, det är inte svårt.

2009-06-04 @ 20:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0