Vi hängde ut Anders.....

När man är hemma hos pappa så blir man lite nostalgisk och många minnen kommer tillbaka när man rör sig i det stora huset. Idag satt vi en stund i vardagsrummet och utanför fönstret (på andra våningen) så kan man se ner på altantaket. Nu är det ett nytt tak men det förra hade vi satt våra spår på - bokstavligt talat *haha*.

Jag minns en gång när vi syskon var hemma själva och vi fick för oss att vi skulle testa att tända ett tomtebloss. Av någon anledning så "blossade" det nog lite mer än i förväntat oss och därför valde vi att öppna fönstret i vardagsrummet och kasta ut blosset. Att det skulle landa på altantaket (av plast) hade vi nog inte räknat med men nu låg det där och pyrde..... *oups*
Kvicktänkta - som vi tyckte att vi var - så surrade vi fast en våt disktrasa på en bandyklubba.....utsåg Anders till att vara den som hängde ut från fönstret med bandyklubban i högsta hugg för att försöka gnugga bort sotet som blivit på det vita plasttaket. Anders hängde utanför fönstret och i hans ben höll Lotta ett krampaktigt tag och i henne höll sedan jag...! *haha* Det måste ha sett helt galet ut!!!
Vi fick aldrig bort den där brända fläcken....... *hrmm*

Kommentarer
Postat av: Tanja

Tomtebloss=rolig leksak. Jag och en kompis gick in på min brors rum (smart) tände fyr på ett tomtebloss i båda ändar. Coolt tyckte vi, tills lågorna möttes i mitten. För er som inte vet så bryts tomteblosset på mitten men fortsätter brinna. Det ramlade ner på min brors plastgolv och brände hål. Vi var snabba att släcka men sen var vi tvungna att lägga hans matta över och lämna rummet. Det tog många år innan min mamma fick reda på sanningen. I alla år har hon gått och anklagat min bror för hålet och han har naturligtvis nekat, oops.

Kram

2009-06-12 @ 20:34:19
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0