Hur medvetna är ni?

Hur mycket tänker ni på vad ni stoppar i er - om det är "farligt" eller ej - eller funderar ni t.ex. på hur "farligt" det kan vara att sola?
En del är väldigt medvetna om vad man "bör" äta och vad man absolut inte bör äta för att ev. undvika att bli sjuk senare i livet. Jag känner att jag har noll koll på sånt!
Vissa ämnen som man t.ex. bör se upp med om de finns i de varor som du köper i affären - jag har inte en susning om dessa. Borde jag uppdatera mig?
Samtidigt så kan man väl inte ha koll på allt sånt? Jag är definitivt ingen sån person men samtidigt kan jag beundra de som har stenkoll på detta.

Någon frågade mig om jag inte ville kunna förlänga min livstid genom att "se upp" med vissa grejer. Mitt spontana svar var att jag hellre hade kvalitet på den tid jag får leva. Jag är ganska bra på att svara snabbt. Sen brukar jag inte fundera så mycket på det mer. Men i detta fallet har jag gjort det.
Borde jag bli mer medveten? Samtidigt kan man ju när som helst bli påkörd eller råka ut för en trafikolycka - vad tjänar det då till att jag inte äter vissa grejer?

Jag tror jag lever ganska mycket i nuet. Visst kan jag tänka framåt men inte så mycket att jag styr mitt liv just nu för att kanske kunna få några extra minuter om 30 år.


Kommentarer
Postat av: Denise

Hej vilken fin blogg du har:)

Titta gärna in till mig:)

Ha en underbar dag

Kram

2009-03-29 @ 13:44:36
URL: http://fotobydenise.blogg.se/
Postat av: Anni

Jag tror att en hel del är väldigt överdrivet. Det mesta är nyttigt i normala mängder. Sen tror jag att det inte alls är så säkert att man förlänger sin livstid för att man undviker vissa ämnen: man kanske blir så stressad över att äta rätt att man dör i förtid av stress? Men visst finns det ämnen/sammansättningar som inte är bra, själv undviker jag dock så mycket jag kan animaliska e-nummer eftersom jag är vegetarian.

2009-03-29 @ 14:01:36
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: Lena

Jag tror också att det är bättre att leva gott den tiden man har än att springa benen av sig för att hitta "rätt" alla gånger. Jag har allt för många gånger sett nyttiga människor, renlevnads människor osv som lagt näsan i vädret allt för tidigt. Så ibland tror jag inte att det spelar någon roll. Vi har fått en tid här, ta vara på den :-)

Kram

2009-03-29 @ 16:24:16
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0