Spårlöst

Vill man rensa tårkanalerna så kan man alltid slå på tv4 och titta på Spårlöst.
Varför blir jag alltid så blödig när jag tittar på sådana här program? Jag tycker inte att jag brukar vara så känslig i andra situationer.
Ofta handlar det om adopterade barn som söker efter sina rötter. Kanske är det det bandet som jag känner med dem?

Tjejen idag som är adopterad från Chile filmas mest när hon gråter av olika anledningar vilket bidrar till att även mina tårkanaler rensas. På ett vis kan jag känna med henne ....... undran, nyfikenhet, viljan till att faktiskt veta...... samtidigt så är det inget jag prioriterar i min vardag.

I mitt fall vet jag att man söker efter min biologiska mamma men att det är som att leta efter en nål i en höstack. Samtidigt är det inget jag sörjer över. Så är det helt enkelt. Det är liksom bara att gilla läget. Jag är fullständigt övertygad om att det finns en mening med allt. Även i detta fallet......

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag är helt med dig där. Jag gråter alltid själv till denna typen av program.

Det finns en mening med allt, det har du rätt i (jag själv brukar tänka så) men du måste hålla hoppet uppe. En vacker dag............

Kram

2009-03-16 @ 23:12:45
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0