Stadsbussarna

I morse tog jag bussen till jobbet och det var lite för mycket äventyr än vad jag orkar med så tidigt på morgonen.....
Dessa stadsbussar får ju "flippen" så fort det är för kallt, eller en annan fis på tvären - de är alltså väldigt oberäkneliga.

Idag stannade den mitt på vägen och chauffören fick inte igång den. Försenad var den redan från början och passagerarna började så smått stiga av för att börja promenera in mot stan.
Efter ett tag reste även jag på mig och hann väl lagom ta klivet ur bussen då motorn plötsligt rusar igång och jag fick snabbt som en vessla hoppa på bussen igen. *suck*
Några hundra meter längre fram vägrar busskrället att stänga dörrarna och det slutar med att chauffören faktiskt kör med DÖRRARNA ÖPPNA!!! Eehhh... hallå?! Så står det väl inte riktigt i reglementet att man får göra?
Kallt och farligt! :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0