Min eftermiddag

Skulle egentligen hämta Erik strax efter 14 idag och tyckte det lät bra med tanke på att resten av eftermiddgen skulle gå i ett rasande tempo med både simskola och fotbollsträning. Men ibland blir det ju inte som man tänkt sig....... fick veta att jag skulle på ett möte hela eftermddagen och där försvann det lugna tempot som jag hoppats på.

Istället fick jag rusa från mötet - köra som på Autobahn - hämta Erik - och sedan Ellen (som dessutom befann sig i Skepparslöv där de uppmärksammat "Fritidshemmens dag" med tävlingar och lekar).
Vi hade fått besked om att hämta barnen där 15.30 och jag kom 2 minuter sent. Inte så illa egentligen men grupperna hade redan börjat promenera tillbaka till skolan så jag fick tuta och köra in till kanten och plocka upp prinsessan där.

"- Mamma! Vi har väntat jättelänge och nu var vi tvungna att börja gå tillbaka!"

Men hallå?! Så sen var jag ju inte! Har man sagt att det är OK vid 15.30 då får man väl stå för det?! Uppenbarligen tyckte Ellen det var förargligt att ha en sån pinsam och sen morsa... *hrmm*

Snabbt hem så att Basti kunde få en kort runda och sen i racerfart in till stan. Nu är det ganska svårt att köra racerfart i stan med tanke på att det är vägarbete i stort sett varenda j_vla korsning och de omdirigerar all trafik i värsta labyrinten! *suck*

Simskolan gick bra och var som vanligt uppskattad. Lite extra stressigt blev det när den nya simfröken hade missuppfattat sluttiden och drog över med 10 minuter. När vi skulle byta om var det både Erik och Valter som skulle skynda sig till fotbollsträningen. Då upptäcker vi att någon snott Valters kalsonger!!! Hallå?! Vem går och snor ett par använda barnkalsonger?! Stackaren fick åka och träna fotboll på "italienskt vis" *ler*

Efter fotbollsträningen kastade jag in barnen i duschen samtidigt som jag stekte pannkakor. De var hungriga som vargar efter eftermiddagens aktiviteter.

Kommentarer
Postat av: Helena Johansson

Att du bara orkar!!! Jag förstår att du längtar till sommarlovet:-) Själv längtar jag till min sena semester....:-))))

2009-05-13 @ 19:47:05
URL: http://www.jaquilines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0