1:a advent

1:a advent!
Jag har inte riktigt hängt med och hunnit fatta att det faktiskt redan har hunnit bli advent och allt vad det innebär. Jovisst har stjärnor och adventsljusstakar kommit fram men mer än så har det liksom inte blivit här hemma. Själva känslan har inte riktigt infunnit sig och med den stress som det ofta blir nu när vi stiger in i december månad så är ju frågan när man ska hinna känna den där underbara julstämningen.
Kanske när tomtarna börjar placeras ut och julmusiken börjar spelas lite oftare?
Jag har i nästan ren desperation hunnit käka typ 6 burkar skumtomtar men kan nu konstatera att det inte ligger någon direkt julkänsla i dem. I så fall borde jag vara julig som tusan efter den konsumtionen ;-)

Igår slog jag in alla julklapparna (eftersom jag annars brukar ha en ovana att alltid stå med det på lillejul och stressa mig igenom alla paketen. Snacka om att ta bort det mysiga i det då.) och spelade julmusik på Spotify. Kunde känna julstämningen glänta på dörren. Den finns där ....... jag ska bara ha tid att släppa in den också :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0