Jag snubblar och hunden morrar

Idag har hela familjen varit ute på långrunda med Basti. Vi valde att promenera i hagarna här i närheten och det var riktigt mysigt trots det gråa vädret.
Jag hade berättat för Martin om en särskild hund (och ägare) som jag helst inte önskade möta under vår runda eftersom den inte är till att lita på och ägaren inte riktigt har koll och styrka att kunna hålla den. Vilken hund möter vi naturligtvis?! Jo, självklart DEN! *suck*
Kopplar Basti och håller honom ganska kort och jag ser att ägaren till den andra hunden också gör så. Precis när vi är mitt för varandra så snubblar jag till (klantskalle!) och då gör den andra hunden ett ryck mot oss och morrar och spänner upp sig. Frågan är ju om det hade kunnat gå smidigare om jag inte hade snubblat till.
Basti uppförde sig bra utan att spänna sig eller glo (som han ibland har förmågan att göra).

Kommentarer
Postat av: Josefine

Samma hund som Bozze mött?

Kram



Förresten Grattis till Basti i efterskott.... :D

2009-11-22 @ 22:15:18
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Pilla

Ja, samma hund. :-(

2009-11-23 @ 07:52:49
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0