Sopp-in

Hämtade Ellen på klubben (fritids) i eftermiddags och de höll på för fullt att skala potatis och andra grönsaker.

"- Oj, vilken aktivitet! Något särskilt på gång idag?" undrar jag (och nu efteråt så önskar jag att jag inte alltid ska vara så förbannat snabb med att snacka).

"- Jaa..... det är ju "Sopp-in" imorgon för alla er föräldrar."

*tjoff* - det är jag som i mitt inre ger mig själv en smocka för att jag inte knipt ihop käften.

"- Hahaha..... jaaa, det vet jag ju - det har vi ju uppskrivet där hemma. Det har vi pratat om många gånger. Ska bli jättetrevligt! Verkligen!"

:-S

Återigen gör vi en typisk Olofsson-grej. Glömmer aktiviteter som har med våra barn att göra. Av någon viss anledning så finns det någon/något där ute som vill att vi ska komma till insikt och inte missa dessa tillfällen och därför påminner detta väsen oss om aktiviteterna i sista sekund så att vi ska hinna fixa det. Så även denna gång.

Så nu ska Pernilla på "Sopp-in" imorgon eftermiddag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0