Allvarlig diskussion

När barnen kom hem ikväll hade jag en allvarlig diskussion med min son.
Det är nämligen så att han frågat mig i några dagar om han får lov att ta med sig sina Pokémonfigurer till skolan för att byta med kompisar.
Nu tyckte jag att det räckte med Pokémonkorten och sa därför nej.

Allt är frid och fröjd (tror jag mitt dumma nöt) och jag följer barnen till bussen (i morse).
När Erik går på bussen så sätter han sig mitt för bakdörren på bussen vilken har en stor ruta så att man kan se rakt in. Där sitter han med de stora grabbarna och har inte sett att jag står utanför och tittar på honom. Helt plötsligt ser jag att han plockar upp något från sin jeansficka. Vad kan det vara? Jag hinner fundera i någon sekund innan det slår mig! Så klart! Ungen har smusslat ner en Pokémonfigur i fickan i smyg och vet inte om att jag just nu står och ser när han avslöjar sig!
Känner att jag blir irriterad och hade inte bussen precis startat så vet i fanken om jag inte travat ombord och ryckt den lilla plastfiguren från honom!

Hur som helst så har vi haft en allvarlig diskussion ikväll - jag och min son...... *hrrmmm*

Kommentarer
Postat av: Marie-Louice

Hej Pilla!

Fin sida, första gången jag besöker den! Har själv ingen egen men tittar ofta på andras, kul att få lite tips på inredning och dyl. Ang pokémon så har vi haft liknade problem hemma. Rasmus var ju så glad över sin pokémon kort som han hade fått av sin kusin. Stolt tog han med dom till skolan för att avsluta kvällen gråtandes. Han hade blivit av med 50 kort i skolan. Vi får väl aldrig reda på vad som hänt. Några har han gett bort, som han själv uttryckte det -Han ville bara vara en snäll kille. Nu är det 10 kort som gäller både till skolan och hem!!

2009-10-13 @ 15:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0