Förberedde oss för höga toner

Jag och Ellen körde hem till Lotta & Ola ikväll. Martin och Erik stannade hemma för att se på fotbollen (vilket nu i efterhand tycktes vara slöseri med tid *hrrmmm*)
Jag hade fått höra att Wilda tränar sina lungor på kvällarna och tar riktigt höga toner ;-)
Detta ville vi ju så klart höra och uppleva så vi var förberedda på en del skrik.
Vad händer?

Jo, som alltid när jag kommer dit (verkar ha en sövande effekt på den ungen) så somnar hon ganska snart. Det som de kallade för skrik vet jag inte ens om det kan gå under den kategorin. Wilda somnade och låg sedan och sussade sött i Ellens famn.
"Skräckhistorier" om att de brukade vanka fram och tillbaka, vyssja, vagga och gunga henne hit och dit för att hon skulle komma till ro.....tja, i mina öron och ögon sett så tror jag de hittar på *skratt*

Detta är väl ett ganska typiskt scenario? När man som förälder tänker
"- Nu ska de allt få se att vi inte överdriver!"

..... och sen blir det inte alls så det brukar och man får höra att man överdriver i alla fall *ler*
Vem har inte varit med om detta? *hihi*


Rinkabys sötaste tjej! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0