Till Elina från Ellen.

Hej Elina!
Jag har det bra här i korea.
Första dagen när vi kom hit så var vi på ett akvarium. Det var jättehäftigt! Först kom det fiskar som jag kännde igen. Sedan kom det fiskar som jag inte kännde igen så mycket. Sedan kom det rätt så äckliga kräfter och sådant.
Jag tog rätt så många bilder, men jag tog inte med mig min sladd till kameran, så jag får låna mammas bilder. Men du kan få se dem när jag kommer hem. Då har jag också en annan överaskning till dig och mina andra kompisar.

Igår så var vi vid ett torn. Man fick åka linbana upp. Det var lite läskigt men ändå spännande.
När man kom upp på den lilla ön kan man säga. Så fick man gå upp för några trappor. Sedan när man kom upp så fanns där en stenmur. Där fanns det män med sådana kläder man hade förr i tiden här i korea.

Idag har vi varit i ett jättestort varuhus som hette Lotte. Det var ett helt kvarter stort!
Där fanns en nöjespark med karuseller. Och massor med affärer. När vi var bland affärerna så köpte jag converse skor. I röd färg. Det är den nya modellen med dragkedja på insidan. Jag har velat ha sådana rätt så länge.

Imorgon ska vi åka båt. I en flod under massor av broar. Vi har åkt taxi varje dag. Bilarna kör som galningar. Och i bara vissa av tixibilarna finns det bälten. Dem använder nästan aldrig bälten i detta landet.
Här kommer lite bilder från de dagar som har gått:








Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej Ellen!

Elina har åkt till sina kusiner i karlskrona och ska vara där ett par dagar. Hon kommer att bli jätteglad över ditt inlägg till henne! Jag ska visa det för henne sen. Ni verkar ha det jätteroligt i Korea. Nästa gång tror jag att vi följer med ;- )



Hälsa mamma och Erik!



KRAMAR från Josefine

2009-10-28 @ 22:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0