Won

Imorgon måste jag in till stan och besöka Forex.
Det har blivit dags att snart växla kronor till Won och jag kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det tar för dem att få hem valutan. Bättre att vara ute i god tid.

Att ta ut pengar i Sydkorea var inte det allra lättaste. Jag kommer ihåg att jag och Hee Sun sprang/åkte runt i storstan och letade efter särskilda uttagsautomater som kunde ta emot mitt Visakort och ge mig nya pengar. Det visade sig vara svårare än vi trott. Vi var t.o.m. inne på bankerna och dividerade med dem. Tänk om jag inte haft Hee Sun.......!

Till slut hittade vi en automat som ville godkänna mitt kort. Med facit i hand så är det nimmast att ta med sig så mycket som möjligt från början.

Frågan är hur mycket man behöver ha med sig? Svårt att uppskatta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0