Blinka lilla stjärna......

När jag kommer in på toaletten idag står Erik och tvålar in händerna samtidigt som han sjunger "Blinka lilla stjärna".
Jag råkade berätta - efter jag sett ett debattprogram om den nya influensan - om att man inte bara kan tvätta av händerna hur som helst och tro att man är ren bara för att man använt tvål. Nä nä...... man ska hålla på i ca 18 sekunder för att bli RIKTIGT ren! Överläkaren och smittskyddsläkaren sa att det var ungefär lika länge som om man stod och sjöng just "Blinka lilla stjärna".

Tydligen fastnade det hos barnen här hemma så hör vi just den låten här så kan vi vara ganska säkra på var de befinner sig *skratt*

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag lovar, vi gör det i matsalen med!

2009-09-10 @ 17:12:36
URL: http://alicesprallis.bloggy.se
Postat av: Pilla

Hahaha... gör ni verkligen det?! :-)

Det måste jag lyssna efter imorgon!

2009-09-10 @ 17:37:02
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0