Väla

Nu är jag tillbaka!
Har haft två dagars bloggpaus..... har varit fruktansvärt trött om kvällarna och mer eller mindre stupat i säng. Fredagskvällen (igår) ska vi inte ens snacka om - in i dvalan direkt!

Idag har jag vilat upp mig genom att tillbringa en heldag på Väla :-)
Målet var att shoppa lite vinterkläder till Ellen (ialla fall en vinterjacka) men modet sjönk efterhand då jag började inse att det inte fanns någon som motsvarade de krav som jag hade på en vinterjacka till en tjej i 9-års åldern.
Blev siggig och irriterad och inte blev det bättre då jag upptäckte att mitt kort visade "ej godkänd" inne i leksaksaffären precis lagom till att vi skulle köpa nya Pokémonkort till Erik. Men vad f_n?!
Jag visste med säkerhet att jag fört över X antal tusen till mitt konto precis innan vi åkte hemifrån. Jag fattade ingenting?!
Kollade kontoutdrag men blev inte klokare för det - enligt papperslappen hade jag inte mer än några slantar kvar.
Martin han tittar på mig och bara skakar på huvudet och jag blir irriterad för att han inte tror att jag fixat att föra över pengar till kontot.

Börjar ringa de "närmast sörjande" - dvs pappa, Lotta och Anders för att se om någon av dem kan vara så snäll och putta över lite pengar till mitt konto. Lotta får mig att inse att jag egentligen bara har ett alternativ - nämligen Anders & Annika - eftersom de andra har andra banker och överföringarna skulle då ta någon dag.

Att någon skulle svara hos familjen Persson ute i Gringelstad var nu det jag hade allra högst på önskelistan - men nej...... ringsignalerna hade nog kunnat pågå i evigheter.
Till slut svarar Annika och tar bort det svarta molnet på min himmel :-)
Hon sätter in pengar till oss och nu kan vi på riktigt börja shoppa loss - på lånade pengar *ler*

Hittar dock inte så mycket som jag förväntat mig utan det är mest barnen som kommer ut med BR-påsar i händerna. Vi kör inom Familia i Hyllinge också och det var nog ödet som förde oss dit! Vi hittade allt som vi var ute efter! YES!!!! :-)


Äntligen en rejäl vinterjacka till Ellen! Nya stövlar blev det också :-)


Skinn-imitations-jacka..... verkligen skitsnygg! :-)


Ellen mixar och matchar med sin "Palestina-sjal"


Eriks dag var fulländad då han upptäckte att han äntligen fått sitt LV X kort!


Själv hittade jag ingenting förutom en djurbok på rea..... *suck*........


...... men det var fina bilder i den :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0