Prestationsförväntningar

Ikväll har jag och Basti varit på hundkurs (lydnad) och redan när vi körde dit började jag känna den där märkliga känslan. Ni vet, när man har förväntningar på sig att kunna och klara saker.

Det började redan förra gången då jag och Basti fick väldigt mycket beröm. Detta i sin tur har då lett till att jag idag kände viss press på oss att prestera en viss nivå. Löjligt..... men tyvärr sant.
Självklart kände Basti på sig detta och agerade helsnurrigt den första stunden.
 
Moment som brukar vara klockrena för oss gick sådär. Han var inte fokuserad och jag var antagligen inte lika tydlig eller använde samma tonläge och bestämdhet.
Det blåste som bara den och Bastis nos tog upp både den ena och den andra intressanta doften. Han stod med nosen rakt upp i vädret och när han inte gjorde det så var nosen nere i marken och snappade upp intressanta dofter därifrån istället *suck*

Efter en stund gick det i alla fall bättre och de sista 40 minuterna var han som vanligt igen (antagligen jag också).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0