Shopping-eftermiddag

Min lediga förmiddag tillbringades delvis med Basti - som fick sig en långpromenad redan på morgonen - men också med nagel-Jossan. Dags att fräscha upp sina naglar :-)

Efter jobbet åkte jag och Ellen in till stan för att inhandla vinterkläder till henne. Det är märkligt men när man nått en viss storlek så verkar det som om man inte förväntas leka i snön mer. Alltså, de flesta flick-vinterjackor var av tunnt täcktyg som säkerligen släpper igenom minsta lilla vattendroppe. Jag vill ju ha rejält täcktyg som kan stå emot både det ena och det andra. OK, jag kunde hitta rejäla skidjackor i sportaffäreran men då får man också vara beredd på att punga upp med 800-1200kr för enbart jackan. Man vill ju gärna ha byxor till också.......

"Finjacka" har hon redan så det var vi inte på jakt efter. Däremot hittade hon en hoodtröja och ett par jeans som hamnade i shoppingkassarna. Jeans har ju alltid varit svårt att köpa till Ellen eftersom hon alltid varit så smal. Idag hittade hon en modell som faktiskt hette "Slim" och som satt som typ stuprör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0