Skitförbannad!

Jag är förbannad! Det är inte bra att vara det så här på morgonkvisten men hur som helst så är det så.

Eftersom jag börjar sent idag så följde jag barnen till bussen så att Martin kunde köra direkt till jobbet. Eftersom Ellen och Erik ska till olika skolor så är det två olika bussar att hålla reda på.
Flera gånger har det hänt att Ellen missat sin buss eftersom den inte behagar köra in i bussfickan utan väljer att stanna ute vid vägen - där det inte ens är markerat en busshållsplats!
Det finns barn som går själva till bussen och som missat den..... och kvar har de stackare stått och inte vetat hur de ska komma till skolan. Det är inte ens enkelt för en vuxen att ha koll på när den bussen kommer eftersom det samtidigt kommer två bussar som ska hämta de yngre barnen och köra dem till Vilans skola.

I fredags snackade Martin med dem eftersom det återigen inträffade. Då hade han som tur var bilen och kunde skjutsa dem till skolan.
Idag var jag på hugget och stod verkligen och spanade efter den där förbannade bussen..... och där kom den...... men inte fan svängde den in i bussfickan. Personalen skrek till de äldre barnen (9-åringarna) att de skulle springa till bussen innan den hann köra.
Ellen hon trixade mellan parkerade och körande bilar och jag kände att detta minsann var droppen för mig! Jag sprang helt enkelt efter och hann precis hejda busschauffören innan han tänkte stänga dörrarna. Berättade för honom att det INTE var OK att stanna där han stannat för av- och påsläpp. Inte nog med att han hämtar barn - han släpper av 6-åringar också som ska byta buss mot Vilan.
Han ursäktade sig att han var vikarie och skulle vara så i 2 veckor och att han hade bråttom till Skepparslöv och inte hann vänta på de andra två bussarna.
Ärligt talat....det skiter väl jag i! Det är deras problem att lösa! De ansvarar för våra barns skolskjuts och säkra på- och avstigningar. I det räknar jag definitivt inte att bussen stannar ute längs en trafikerad väg där det dessutom nuförtiden kör väldigt mycket tung trafik eftersom de håller på att renovera skolan.

Nu ringer jag den ansvarige!!!!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Funkade det inte idag heller!? ARG

Det var ju R som lämnade våra barn vid bussen imorse. Bra att du ringer annars hade jag gjort det, för så kan det inte vara!!

Ha en bra dag! KRAM

2009-09-14 @ 09:36:02
Postat av: Tanja

Det är tur att någon säger till på skarpen. Även om dom är sena eller vad nu som är problemet ska väl inte barnen bli lidande, ursäkta ordvalet men jävla sätt. Det är inte vuxna människor som dom har att göra med, små barn som nyligen har börjat lära sig att klara sig själv och säkert lite rädda för att åka buss utan föräldrar även om din flicka nu näst intill är stora damen. Du får gratulera henne från mig.

Kram på dig

2009-09-14 @ 09:38:41
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Pilla

Har ringt den ansvarige på transportenheten som sa sig inte ha en aning om den här problematiken. Från skolans håll (rektor) har man tydligen signalerat att allt funkar bra.

Han var öppen för lösningar för att få det att fungera och höll med om att det inte kunde fortsätta så här. Dessvärre är det tydligen rektor som måste ringa till honom och meddela dessa förändringar (och inte "bara" en vanlig morsa) för att han ska kunna göra om planerna för sina chaufförer.

Ska ta mig ett snack med rektorn i eftermiddag!!!

2009-09-14 @ 12:51:53
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Malin

Heja Pernilla!

2009-09-14 @ 13:20:45
Postat av: Pilla

Ja, nu kommer terriern fram i mig. Fel person de bråkar med..... ;-)

2009-09-14 @ 13:43:36
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Chattis

Stå på dig

2009-09-14 @ 15:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0