IVARS!!!

Tyringe är inget ställe som lockar mig på något sätt. Det är ett ställe man kör igenom när man ska till andra roligare ställen - typ Väla :-) men absolut inget ställe man stannar till på. Tänker på detta varenda gång vi passerar detta ställe men förstår naturligtvis att Tyringe är mer än den genomfartsled man kör på när man ska vidare mot Helsingborg.
Jag måste dock höja Tyringe för en sak! Något som de har som jag inte vet att fler har. Unikt för dem? Tja, vem vet?
De har....... IVARS!!!
Vad är då IVARS? Jo, det är ett gatukök som säljer skitgod mjukglass i stora bägare!
I eftermiddags när vi var på väg hem och började närma oss Tyringe så försvann min karaktär - igen - på en sekund. Jag drabbades av en fruktansvärd längtan efter IVARS mjukglass! Sagt och gjort - vi körde dit och jag beställde en liten mjukglass med nötsås (fullkomligt älskar noisetten).
Man vet vad man får och behöver inte bli besviken :-)



Kunde inte äta mer än knappt hälften sen var jag mätt och kände mig som en köttbulle *örk*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0