Ringträning på Hässleholmsgården

När vi kom hem från fotbollsmatcherna var vi alla ganska frusna och jag ville inget hellre än att komma in i värmen och tina upp mina händer. Då ringde Tina och övertalade mig att komma till Hässleholmsgården där det var ringträning. Med tanke på att jag nu anmält Basti till tre utställningar inom den närmaste tiden så vore det ju iofs ganska bra om jag tränade också. Bättre tillfälle får man ju leta efter då det är svårt att hitta så många hundar samtidigt.

Jag och Basti körde alltså till Hässleholm och fick bevis på att vi båda var ganska ringrostiga. Det var längesedan vi var inne i en ring och sprang och ställde upp. Som tur var så hittade Basti formen ganska snabbt och poletten trillade ner :-) Att springa var desto svårare. Man vill ju så gärna galoppera......*suck*..... alltså inte jag då, utan Basti ;-)

Nyttigast för Basti var det nog att bara få vara där med alla hundar och deras ägare och kunna slappna av och finna ro trots all störning runt om.










Tina tränar med Chivas (Börje & Gull-Britts setter)


Lugna puckar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0