Snacka om look-a-like!!!

Har varit en sväng på EKO idag för att inhandla diverse födelsedagspresenter ,påskägg och godis.
När jag parkerat bilen och är på väg in i affären hör jag någon ropa bakom mig. Jag vänder mig om och ser en gammal kollega komma gående mot mig. Det var jättelängesedan vi träffades men hon var sig verkligen på pricken lik. Jag går mot henne och ler och hon ler tillbaka. So far...so good.

När jag kommer fram till henne så lägger jag handen på hennes arm och säger:

"- Hej! Hur är det?" Det var länge sedan!"

Hon bara ler tillbaka och sen säger hon:

"-What?"

Vad sjutton snackar hon engelska för?!

Öööhhh....?

"- I speak english.." fortsätter min fd kollega.

Då slår det mig! Det är ju inte den jag trodde! Det är världens bästa look-a-like på henne men verkar vara från Polen eller något liknande.
Glad verkar hon i alla fall medan jag själv undrar om det inte finns ett färdiggrävt hål som jag bara kan kasta mig ner och försvinna i.
Är det nu jag ska känna den där pinsamhetskänslan?

Lite småkul tyckte jag i alla fall det var *skratt*


Kommentarer
Postat av: Magda

ha, ha, ha

Men vem var det som ropade då??

2010-04-01 @ 18:54:47
Postat av: Josefine

Hahaha

Det undrar jag med...vem var det som ropade då? Eller var det din fd kollega som lurades? ; )Det är ju faktiskt första april.....; )

2010-04-01 @ 19:50:00
Postat av: Pilla

Alltså, jag är helt säker på att hon ropade - men det var kanske inte till mig (nä tydligen inte).



Att det skulle kunna vara ett aprilskämt har inte ens slagit mig men Martin ligger dubbelvikt nu och tycker att det hade varit det bästa aprilskämtet någonsin i så fall.

Men inte fasiken var det väl ett aprilskämt?! Det var ju inte hon.....eller?

Alltså likheten var så slående - det går liksom inte att beskriva!

Nu tror jag att jag måste maila henne och luska lite..... fast det skulle hon väl inte erkänna.

2010-04-01 @ 21:21:10
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0