Thank you Sara!

YAY!!!!
Efter flera dagars vånda och felringningar så är nu äntligen hotellet bokat och vi kan nu slappna av och bara njuta och längta :-)
Tänker inte ta åt mig äran på något sätt eftersom det inte är jag som gjort bokningen. Det är inte Martin heller. Det är Sara (i USA).

Jag mailade henne efter att jag hamnade i Holland - två gånger(!) - och pratade med någon kvinna där. Sara gav mig fler nummer som jag kunde testa och jag har verkligen testat! Antingen tutar det upptaget hela tiden eller får jag en konstig signal i luren eller är det en röst som säger att numret inte existerar *suck*.

Det blev fler mail till Sara och hon upptäckte då att jag slagit fel nummer i början (kanske inte så konstigt att jag hamnade i Holland då?).

Äntligen kom jag fram och fick prata med en snubbe i receptionen på hotellet. När jag sa att jag ringde från "Sweden" så blev han helt tyst och jag förstod att han trodde att jag skämtade.
Jag sa mitt ärende men den här killen snackade inte bara fort utan bröt också och det lät som om han hade indiskt påbrå.
Fick i alla fall ett pris av honom men det stämde inte alls med den prisuppgift som Sara fått när hon ringt dit första gången. Att starta en diskussion kring detta med den här snubben kändes lite "to much" för mig just då eftersom min engelska är aningen ringrostig så jag sa att jag skulle fundera och återkomma.

Mailade Sara igen (gud vad tacksam jag är för att hon funnits till hands och hjälpt oss) och frågade om detta kunde stämma. Har väntat på svar nu ikväll och trodde att hon skulle svara ganska snabbt eftersom hon jobbar just nu. Men svaret det dröjde och inte förrän nu för en stund sedan plingade det till och det droppade in 3 mail från henne.
Fatta att hon har fixat bokningen till oss - precis som vi ville ha den - och allt är nu fixat och klart! Vi betalar när vi kommer dit och rummet verkar kanon (det är en liten lägenhet kan man säga). Helt underbart!!!
Hon har också skickat med en karta där hon märkt ut hotellet, sin egen lägenhet m.m.

Underbara människa! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0