Ullared

Herregud vad trött jag var i morse när väckarklockan började tuta. Helt omänskligt! Kändes som om jag precis lagt huvudet på kudden men i verkligheten hade jag nog legat där åtminstone 3,5h. Inte illa va? ;-)

När vi kom till Ullared så var det bara att promenera raka vägen in - ingen kö. Vi hann väl vara där i en timme eller så och sen stod vi som packade sillar i gångarna.
Någon måste ju ta lite initiativ och gå - det går inte att vara snäll och vänta på andra eller låta andra gå före - i sådana här situationer och på sådana här ställen så är det djungelns lag som gäller. Blir tokig på alla som bara står som handlingsförlamade och inte tror att de kan röra sig bara för det kommer en kundvagn mot en.
Är man på ett sådant ställe så får man ta några smällar. Jag tror att jag har kört på minst 10 hälar idag..... fast å andra sidan så är det säkert 10 andra som kört på mina hälar..... så då kan man väl säga att det jämnar ut sig? ;-)
Ellen gillar verkligen sånt här. Hon strosade runt och kollade, kände, provade och jämförde olika klädesplagg mycket noga. Hon samlade på sig en liten hög kläder och var mer än nöjd med sina val och fynd.
Jag hade ingen lista över saker som jag skulle handla eller var särkilt på jakt efter. Ändå kommer man ut med några kassar "gott & blandat" för ett par tusen kronor. Hur gick det till?

Har också kommit på att jag missbedömt sådana här bussresor tidigare. Det är ju egentligen ett helt suveränt koncept! Man kan sova hela vägen dit (vilket jag nästan gjorde) och sen kan man sova hela vägen hem (vilket jag definitivt gjorde). Helt suveränt! :-)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Så gulligt av Ellen att köpa en present till Elina. : ) TacK!

Förresten, Du och jag, Ellen och Elina kanske skulle ta en bussresa till Ullared någon gång.!? : )

Kram Josefine

2010-04-17 @ 22:21:53
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har också funderat om man skulle ta med sig barnen till Ullared men känt att det kan bli lite jobbigt med två killar där bland en massa kläder...Har varit på en sådan bussresa och det är som du säger riktigt skönt och sedan att man slipper köra hem....man är ganska slut då!

Kramar Johanna

2010-04-21 @ 21:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0