Punka

Basti var ganska trött efter förmiddagens runda och har tillbringat i stort sett hela dagen i sin hundkorg. Erik hade en kompis här hemma som är lite reserverad mot hundar. Efter några timmar konstaterade Eriks kompis:

"- Alltså er hund han gör ju ingenting......! Han bara sover hela tiden så man tänker inte ens på att han är här."

*hahaha* ja, så var det nog faktiskt idag för Basti var riktigt sliten efter kompisrundan i Åhus.

Fast även om Basti var trött så bangade han inte för en cykeltur med Tina och Mac nu ikväll. Här ska det nämligen motioneras ordentligt med tanke på att han är aningen för stor.... eller med ren svenska - fet! Mindre mat och mer motion så ska vi nog få bukt med det ganska snart!

Upptäckte att det inte fanns någon luft i mitt framdäck så jag tittade snällt på Martin och han fixade det. Misstänkte att det nog var punktering så därför fick jag med mig hela pumpgrejen (ingen vanlig pump utan en sån man pumpar med foten).
Vi hann ungefär halvvägs och sen var det som om någon drog i handbromsen för det gick jäkligt trögt med en gång. Tittar ner och upptäcker att däcket är platt som en pannkaka! Fram med pumpen och börja trampa men där stod jag och trampade och trampade utan att det hände ett dugg. Bara till att konstatera och ge diagnosen - PUNKTERING! *suck*
Jag cyklade hem på fälgen så imorgon får jag försöka fixa ett nytt däck och ny slang.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0