Idag har jag träffat den gulligaste valp-pirayan som finns!

Idag har jag och Basti varit uppe och hälsat på Margret & Tage (Bastis uppfödare) i djupaste Smålandsskogarna.
Margret är en stjärna på att trimma och eftersom Basti den senaste tiden sett mer ut som ett pälsmonster än en setter så hade jag frågat om hon ville hjälpa mig. Samtidigt ville jag ju träffa dem - det var ett bra tag sedan sist och jag har verkligen saknat dem! Nu fick jag ju dessutom chansen att se deras nyförvärv Svea från Ryssland! Såååå fin!
Det allra bästa var nog egentligen att jag också fick gosa med valpen som var kvar (ska levereras till Tyskland nästa vecka).
Snacka om att man glömmer hur små de har varit en gång i tiden! En annan sak som man också glömmer är hur mycket energi en valp har och hur uppfinningsrika de är *hehe*. Lilla Pepita (som hon ska heta) var som en liten valp-piraya som bara ville leka och busa hela tiden. Det var som om hon hade en AV- och PÅ-knapp. När Tage tog upp henne i famnen så blev hon lugn som en filbunke. Såååå mysigt!!! Snacka om att man blir valpsugen!

OK Tanja.... jag ska ovilligt erkänna att det faktiskt är ganska svårt att fotografera en valp. De är ju för fasiken aldrig stilla! Hur Helena fått till sådana bra foton är för mig en gåta!
Jag testade många gånger och till slut bara klickade jag och lät kameran ta bilder hela tiden. Tänkte att där i alla fall borde bli ett kort som är någorlunda.

Nja.... det blev inte så många bra kort men man kan i alla fall se att det föreställer en valp..... hoppas jag ;-)


- Kom igen Basti! Annars klättrar jag upp på dig!




Massor av päls att bita i!




Jag är en liten piraya!!! ;-)


- Kolla! Man kan dra i öronen också! *hehe*


- Jag vill HA det här örat!


- Men ge mig det då!


Vilopaus


Sötnos ♥

Kommentarer
Postat av: Margret, Tage och "Valp-pirayan

Det var mer än jättetrevligt att få träffa Dig och "Basti" igen :-)))

Som uppfödare är det alltid roligt att få träffa "våra" valpar och när man får en kontakt med deras ägare som ger så mycket mer ...

Hoppas att Du snart kommer upp till oss i Smålandsskogarna igen!!!



PS: Vi vill verkligen också träffa Ellen igen och "Se hur hon ser ut idag"

Tack än en gång för en jättetrevlig dag.



Bamsekramar från oss i Lessebo

2010-04-08 @ 21:32:07
Postat av: Pilla

Ja, vem vet... ni har kanske mig där uppe snart igen ;-)

Om inte annat så tänkte jag slå ihop besök hos er och besök på Kosta outlet snart. Ni vill kanske följa med? Ja, jag tror inte att jag får med mig Martin. Som jag sa så får han ju så lätt "ont i ryggen" när vi ska gå i affärer.... visst är det märkligt att det bara inträffar just då?



Stort TACK för idag!

Kram

2010-04-08 @ 21:40:59
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Tanja

Jodå Pepita är söt precis som dom andra men jag har sett på nära håll hur hon kan hålla på. Stackars Margret och Tage när dom hade både Bosse och Pepita. Vilket helvete det måste ha varit. Nu var jag ju en ängel och tog bort 50% av stöket :-)



VAd skönt att du förstod att jag inte ljög för dig ang att ta bilder på valpar. Men jag har vissa knep och därför har jag lyckats med en del foto.

Sen har jag hört av en källa att det finns valpar i denna kull som är lugnare än andra. Inga namn men många bra foto är tagna på denna lilla pojke :-) Somliga ska ha tur :-)

Fast om sanningen ska fram skulle jag inte vilja byta. Bosse är hur jäkla go som helst. I morse vaknade jag av att jag inte fick luft. Det visade sig att Bosse låg över mitt ansikte och sov :-)



Kram

2010-04-08 @ 21:59:13
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Pilla

Aha!!! Är det därför Hele...oups....jag menar är det därför vissa får till så bra bilder? skratt

Då fick jag svaret på gåtan! Tack Tanja! :-)



Nu har jag ju bara träffat Pepita av alla valparna i den här kullen och har ju inget att jämföra med varkens i gullighet eller busighet. Kan tänka mig att din kille är en riktig liten stjärna på alla sätt och vis. Längtar tills jag får träffa honom IRL.



Kramis

2010-04-08 @ 22:11:04
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Magda

Oh my... så söööööt!!!

Vilken fantastiskt bild där pirayan sliter i örat och hjälper till med tassarna också står Basti bara där och ser lite halvfrågande ut; -Vad ÄR det här?!



Lille plutten Basti! Tänk att han varit så liten också...

2010-04-09 @ 07:17:43
Postat av: Josefine

Såååååå sööööt!



Å snälle Basti han bara står där och låter henne slita och dra....men han är ju van...så som Bozze tex har hållit på när han var mindre.Fast han har aldrig varit någon "piraya"...han bara boxas på boxer vis. ; )



Vi får snart ta en hundrundaigen.

kram Josefine

2010-04-09 @ 10:27:26
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/
Postat av: Tanja

Visst är Bosse en stjärna och smörar in sig hos alla. Igår fick jag reda på av en kille som skulle gifta sig med mig att han ville ha Bosse som bestman :-)Vi får väl se hur det går med den saken.



Kram

2010-04-09 @ 10:59:45
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Helena Johansson

Hmmm....jag vet inte om min lille påg är lugnare än en viss annan påg...igentligen... det kanske beror på hur man ser saker och ting;-) Men fotas får han minsann lära sej!! Malte är hopplös att fota, Chivas likaså, så man vet ju vad man måste jobba med!! Men jag kan avslöja att det har raderats en del foton...

Så du vågade dej upp till Småland nu när det inte fanns någon guldklimp kvar??!! Slår vad om att Basti skulle velat ha en liten kompis, han verkar ju precis som Malte :-)

2010-04-09 @ 17:34:21
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Pilla

Helena du är jätteduktig på att fotografera!



Ja, nu verkade det säkert att besöka Lessebo när alla småttingar redan var placerade - vem vet hur många valpar jag stoppat innanför jackan annars och tagit med mig hem? ;-)



Jo, Basti hade nog gillat att få en liten kompis här hemma men det får vänta lite till. Vem vet vad som händer när nästa kull kommer? ;-)

2010-04-09 @ 21:51:25
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: Tina

Vill se en bild på en nytrimmad Basti!!!

Hör av dig om du vill gå en runda i helgen.

2010-04-10 @ 08:08:19
Postat av: Christina

Vilka härliga bilder på Basti o Pepita!Visst suger det när man ser de där små liven live!!Skulle vara glad om Tina kunde uppföra sig så!!Du vet väl att hon numera går under namnet häxan-surtant,p.g.a.att hon lyckades nypa Morris i nosen genom vårt staket.Så är det med bitchiga damer!!

2010-04-10 @ 16:11:00
URL: http://www.jaquilines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0