Häcken

Idag hade jag bestämt mig för att inte sova halva förmiddagen utan att försöka gå upp och börja vända tillbaka dygnet. Jag steg upp kl. 8. Det är kanske inte så tidigt som jag tyckte det lät? ;-)

Hur som helst så drog motorsågen igång vid 9-tiden. Då var det nämligen dags att kapa den gigantiska tujahäcken vi har ut mot vägen. Den växer så det knakar!
Vi har klippt den en gång förut och det var en syn för gudarna kan jag lova!
Vi hade riggat en stege uppe på ett bord och där uppe på stegen stod Martin och balanserade med en häcksax och en såg. Som om det gick att klippa med häcksax! Nejdå... det är rejäla doningar de där grenarna!
Jag stod där nere och skulle ha koll så att inte stegen började glida mot någon bordskant (viktigt uppdrag *hehe*). Grannen mittöver råkade ha kalas den dagen och alla gäster hade underhållning på nära håll *hahaha*

Utvecklingen har gått framåt *asg*...... idag har vi fixat en byggnadsställning som Martin och Ola står på. Ola har varit så snäll att han kommit hit med motorsåg och full utrustning och hjälper oss att såga ner till önskad höjd. Martin står där uppe med en sopkvast!!! Jag vet inte riktigt syftet med detta men antagligen ville han väl också ha en uppgift *hahaha*..... nej, skämt åsido..... jag tror att han ska försöka putta in de stora grenarna med kvasten så att de trillar in på tomten. Fast å andra sidan så verkar de flesta grenarna hamna på utsidan..... *hrmm*




Barnen for upp från sängarna och ville ha första parkett.


En gren sen blev det kaffepaus :-)




Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag vill inte anklaga dig Pernilla men hade du inte kameran framme när Martin testade med stege :-) Snyggt blir det iallafall

Kram

2010-08-04 @ 20:40:10
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0