Eriks boktips

Idag övertalade jag Erik att följa med mig in till stan. Jag tycker han ska komma in i shoppingträsket precis som jag och Ellen ;-)
Dessutom hade jag fått en klipptid till honom och den ville vi ju ha.

Vi började vår lilla tripp med ett besök på stadsbiblioteket. En del böcker som skulle lämnas tillbaka och nya som skulle lånas hem.
Erik har kommit in i en period då han verkligen gillar att någon läser för honom - och sånt måste ju uppmuntras, eller hur? Sen måste jag ju erkänna att det är väldigt mysigt att ha den där lilla lässtunden :-)
Kan vara lite knivigt att hitta "bra" böcker som verkligen fångar och som kanske t.o.m kan få dem motiverade att själva vilja läsa.
Här är två serier (av samma författare) som vi läst för Erik nu under sommaren och som han älskar!

                   

Nu ska vi börja med Anna Janssons "Silverskatten". Handlar om polisen Maria Werns son Emil Wern. Även detta är en serie men som är fristående delar precis som de andra serierna.
Ni har väl läst Anna Janssons deckare?
Lite kul att hon nu också skriver för barn :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0