Dagens hyllning

Jag vet inte om "Dagens hyllning" kommer att vara ett stående inslag här på bloggen men jag håller på så länge jag fortfarande har saker, personer eller fenomen som jag tycker är värda att uppmärksammas lite extra.
Ibland kan det kanske tyckas vara smågrejer och kanske inte i proportion med varandra men här finns det inga regler att följa - allt är tillåtet :-) ....... smått som stort!

Dagens hyllning går idag till......
*trumvirvel*

BRASTÄNDAREN

Den är toppen! Nu när det har varit kalla tider och vi har tampats med en riktig vargavinter så har det ju varit ett populärt inslag att tända ljus i mängder - dels för att höja mysfaktorn och boa till sig men kanske också för att höja värmen.
Att gå runt med traditionella tändstickor får mig att nästan ge upp. Tända och sen stressa så att man hinner ge låga åt så många ljus som möjligt innan man bränner fingrarna. Eller så släcks den lilla skitstickan bara för att man råkar hamna i ett oväntat vinddrag.
Det går X antal stickor för att tända alla ljus vi brukar ha tända här hemma.... och var brukar ni göra av de svarta stickorna? Lägger ni tillbaka dem i tändsticksasken? Eller försöker ni samla dem i handen för att sedan gå och kasta dem? Hur många har inte varit med om att den yttersta biten bryts av och man får leta efter den där sotiga lilla stickan på golvet *suck*
Nej, tacka vet jag braständaren! Inga brända fingrar, låga så länge man behagar hålla knappen intryckt, inget skräp att samla upp. Ultimat helt enkelt! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0