Fler som skottat snö idag? ;-)

Det är helt hysteriskt mycket snö ute! Jag brukar inte klaga på snön (eftersom snön oftast är ganska ovanlig här nere) men nu har t.o.m. jag börjat tröttna lite på det vita. Det är superfint när det ligger sådär orört och riktigt vitt - men hur länge är det så egentligen?

I förmiddags var jag ute och skottade uppfarten (precis som de flesta andra grannar här i området) och inte nog med att det var mycket - det var ju för sjutton riktigt tung snö dessutom! *pust*

Häcken på framsidan har börjat vika sig och jag tänkte jag skulle göra den en tjänst genom att ta bort den värsta tyngden från grenarna. Detta visade sig vara ett tuffare "mission" än jag förväntat mig.
Jag stod där med en sopborste i högsta hugg och försökte svepa ner snön men det kändes som ett evighetsjobb. Att jag dessutom stod med snö upp till knävecken gjorde ju inte saken lättare......
Basti tyckte det såg roligt ut och undrade vad det var för någon ny "matte-hund-lek" jag försökte introducera. Han bestämde sig för att den nog gick ut på att försöka sno sopborsten. 
Svettig, andfådd, en hund som buffar och försöker sno min borste och med snö överallt - ja, även jag inser när jag är besegrad! ;-)

Fler som skottat idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0