Förkylning - som en fis i rymden

Ska snart köra och hämta Malin för att sedan köra in till stan och möta upp Jessica och Sofie för traditionell "vuxenfika".
Börjar redan känna mig hungrig så risken finns att jag får stoppa i mig något lite redan nu så att jag inte förvandlas till något kinkigt ;-)
Har dessutom blivit förkyld och känner det i bihålorna *suck*

Det är så klassiskt här hemma. Om jag och Martin någongång skulle bli sjuka (vilket vi väldigt sällan är) så blir vi det alltid på loven. Varför?! Då är man ju ledig och vill kunna njuta. Nä, då får man istället gå och snörvla och hushållspappersförbrukningen (långt ord!) ökar med det minst det dubbla. Så trist!
Antagligen är man proffs på att lyckas skjuta upp ev. infektioner (om nu det är möjligt) till senare då man inte känner att det finns tid och rum för några sådana åkommor i vardagsschemat under jobbeveckorna.

Fast även om en förkylning kan kännas tung och jobbig så är det egentligen som en fis i rymden. Det finns värre saker..... eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0