Heldag i Vånga

Vångabacken - here we come!

Tja, det var kanske inte med värsta entusiasmen som jag satte mig i bilen i morse för att åka till Vånga. Men jag hade bestämt mig för att hålla god min och sänka min "förhoppnings-stapel" till botten för att inte bli besviken.
Det hade i alla fall snöat rejält i natt så det skulle nog bli mysigt att få glida ner för backen.

Måste säga att det var en större backe än jag trott och eftersom kön aldrig hann bli längre än att man tvingades stå där mer än ett par minuter så var det helt OK.

På gränsen till kaotiskt i morse då ALLA trängdes in till skiduthyrningen och skulle ha tag på skidutrustning. Man var helt enkelt glad att man fick tag på ett par pjäxor och att det sen var i modell 80-tal det kan ju spela kvitt. Hann bli lite nostalgisk eftersom pjäxorna som jag fick tilldelat mig var ett par exakt likadana som jag haft i mina barndomsdagar *skratt*
Tänk att de fortfarande existerar!!! :-)

Att "glida" ner för backen var kanske till att överdriva - snarare att staka sig eftersom det låg ett täcke av nysnö och efter en liten stund hade det hunnit bli ganska puckligt överallt (eller guppigt - som Erik kallade det). Att det sedan var tung snö gjorde ju inte saken bättre......

Nej, usch vad jag låter negativ. Riktigt så illa var det inte alls. Det har varit en jättebra dag - barnen har störtgillat hela konceptet och jag har fått min värsta abstinens över skidåkning stillad (i alla fall för stunden).

Bjuder på lite bilder........
































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0