Låt mig slippa skotta

Så jäkla kallt!
Kylan har effekter överallt.... även på vår garageport.
Den öppnar och stänger man med ett litet tryck på en knapp. Inte behöver man lyfta ändan från sätet i bilen utan allt styrs inne i värmen. Har varit hur bekvämt som helst i alla år. :-)

Nu när kylan slagit till vill den inte riktigt göra det den ska. Öppnar sig - det gör den utan problem men den vill inte stänga sig helt. Man får liksom lirka med den genom att sitta och trycka på knappen så att den till slut stängs. Detta vill man inte behöva göra en morgon då man redan har bråttom till jobbet.
Satt säkert i 5 minuter i morse och försökte att få den jäkla garagedörren att stänga sig. Blev vansinnig! Tanken på att gå ut från bilen och ta tag i handtaget och dra ner porten existerade inte i min värld utan då satt jag hellre kvar och blev irriterad och förbannad *hahaha* och tryckte helt hysteriskt på knappen så att porten inte riktigt visste om den var på väg upp eller ner...... 
Ja.... man tänker kanske inte riktigt klart i dessa stressade situationer ;-)

Däremot tänker jag VÄLDIGT klart just nu och mina tankar kretsar kring det beryktade snöoväder som tydligen ska komma. Man snackar om flera decimeter snö...... vilket i så fall innebär att man måste skotta. När ska jag hinna det? Hatar verkligen att behöva börja morgonen med att skotta (även om jag inte tror att jag har behövt göra det mer än en gång).

Vi har en sluttande uppfart vilket innebär att man lätt kan bli lite lurad av snödjupet längst ner mot gatan. Förra gången jag tvingades skotta på morgonen trodde jag först på allvar att jag skulle fixa att plöja genom snön med bilen om jag bara backade med rejäl fart. Jo förmodligen.......  
Tur att jag testade snödjupet genom att ställa mig där innan jag tog bilen. Snön räckte en bra bit upp på benet eftersom det hade blåst och snön hade samlats i en vall. Skitjobbigt!!!

Nu snackar de också om SIBIRISK KYLA som ska komma in på torsdag! Det får mig att tänkla på pälsmössor och rimfrost i skägget. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0