Trettonafton-träff

Pratade med pappa i telefon för en stund sedan. Jag var ju tvungen att fixa husrum till resten av familjen på fredag då jag släpper in fotbollsmorsorna här hemma. Nu ska alltså resten av familjen Olofsson övernatta hemma hos pappa & Ingrid och barnen längtar redan.

Pappa & Ingrid hade varit på Trettonafton-träff med pappas barndomsbekanta. Jag vet inte riktigt hur många par de är men de är några stycken. Det visade sig att de träffats varenda Trettonafton i 42 år nu! Det har respekt med sig, eller hur?
Jag minns förr i tiden då vi var små och fick hålla oss på ovanvåningen när de satt där ner och åt. Farfar var stående barnvakt till oss och ibland smög vi oss ner i trappan för att tjuvlyssna på de vuxna eller tjuvkika när de lite senare började släppa loss och dansa. Det kunde bli sena nätter men jag tror att de lugnat ner sig en aning nuförtiden ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0