Värdinnejouren

Igår var det dags för drinkkväll här hemma tillsammans med fotbollsmorsorna. På väg hem efter jobbet var jag lite orolig över hur jag skulle orka hela kvällen med tanke på hur trött jag kände mig just då. Tog mig en power-nap på stadsbussen och piggnade till lagom tills det var dags att plinga och stiga av :-)

Hann träffa övriga familjen en liten stund innan de for iväg hem till pappa & Ingrid för att tillbringa kväll och natt där. Sprang runt här hemma som en skållad råtta för att hinna med allt som skulle fixas innan gästerna skulle komma.

Jag måste erkänna att jag inte är världens bästa värdinna..... *suck*  Kanske lite tidsoptimist i kombination med en dålig känsla för vad man bör göra osv. Hur som helst - då är det ju en himlans tur att man är omringad och har ett nätverk av exemplariska värdinnetyper. Det är bara att slå journumret till dem och rådfråga om vad som helst *skratt*
Igår fick Malin rycka in och ge tips. Dessutom kom hon hit med bakplåtspapper som jag så lägligt upptäckte att vi hade slut på just när jag skulle stoppa in de där förbaskade smördegspinnarna i ugnen.
Världens största kram till dig Malin! ♥ Vad hade jag gjort utan dig i går kväll?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0