Vinden

Har gått loss med dammsugaren och alla dammråttor har mött sitt öde genom dammsugarslangen *hehe*
Funderar på om inte tomtarna ska packas ner idag i alla fall. Annars ska man ju bara på det ytterligare en gång om några dagar. Lådor som ska plockas ner från vinden, fyllas och sen upp igen. Nej, det är kanske bättre att göra allt nu så har man det gjort.

Här hemma kommer jag inte upp på vinden. Det finns liksom ingen trappa upp dit utan man får liksom svinga sig upp och som de flesta vet så är "svinga" inget jag är särskilt bra på ;-)
Därför överlåter jag denna akrobatiska rörelse till Martin som så graciöst tar sig upp dit och hämtar eller lämnar lådor. Egentligen en ganska skön lösning *ler*
Problemet är också att det inte fanns något direkt golv på vinden när vi flyttade hit så det fick Martin börja snickra så att vi kunde använda det som förvaringsutrymme. Nu verkar det (enligt honom) som om nästan all golvyta redan är täckt och kanske är det dags att spika dit ytterligare några golvplankor?

Jag kommer ihåg vinden hemma i gamla huset (där pappa & Ingrid bor nu). Stor som bara den och sprängfylld med grejer. Man kan nog fortfarande hitta både det ena och det andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0