Basti har fått en pool

I dag ska Ellen på poolparty så därför for jag i väg till EKO och var där när de öppnade i förmiddags för att köpa present. Efter min lilla shoppingtur så blev det hundrunda på A3 med Tina och Mia. Det var nästan på gränsen till för varmt för hundarna fastän klockan inte var så mycket.

När jag kom hem hade Martin hunnit fylla Bastis pool. Erik och Valter hade redan hunnit provbada i den och nu var det Bastis tur. Förr har ju barnen haft diverse olika pooler i trädgården och då har ju inte Basti fått vara i dem eftersom de varit uppblåsbara och risken har ju funnits att han skulle riva hål på den med sina klor.
Den här gången köpte jag en annan variant som både barn och hund kan vara i utan någon större risk. Basti var dock väldigt osäker på om han verkligen fick hoppa i. Han tittade på mig och sen på poolen och sen på mig igen osv under en lång tid. Till slut puttade jag i honom och han blev fullkomligt överlycklig!!! Det svalkade nog gott kan jag tro! :-)

Barnen får nöja sig med vattenspridaren i år eller får de hoppa i Bastis pool om de så önskar. Sen har vi ju ganska nära till Väbadet också...... :-)


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag vill se bilder på Basti när han badar!

Vad kostade poolen?

2010-07-04 @ 16:54:40
Postat av: Pilla

Jag skickade ett MMS till dig - kom det inte fram?

Har inte fotat något mer. Vågar nog påstå att vi kanske skrämt honom en aning genom att tvångsduscha honom de senaste dagarna. Eller är det bara för att han verkligen FÅR lov att kliva i som han inte gör det. Ska låta den stå framme så får vi se senare i veckan.



99 kr på EKO.

2010-07-04 @ 18:10:33
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0