Hundutställning i Borås

Igår fick jag flashbacks från New York då temperaturen var över 30 grdaer i skuggan. Det stod nästan helt stilla och svetten den lackade så att säga ;-)
Jag, Basti och Tina körde hela vägen upp till Borås för att delta i deras hundutställning. Måste säga att det var en av de mest välorgansierade hundutställningar jag någonsin varit på. Mycket trevligt!

Basti och Svea var jättevarma och låg mest med kyldukar över sig och flåsade. Det var varmt för alla hundar (och människor) och det märktes inne i ringen där tungorna hängde (mest på hundarna då förstår *hihi*).
Folk spolade (eller mer eller mindre dränkte) sina hundar under vattenslangarna och det gjorde även jag. När det stod klart att Basti gjort sitt inne i ringen åkte han direkt in under närmsta vattenslang och blev avkyld.

Basti skötte sig klanderfritt inne i ringen och domaren lät honom stå otroligt länge. Började tycka synd om Basti och struntade lite i hur han stod - ATT han stod överhuvudtaget var ju fantastiskt i denna värme!
Han fick en slät 1:a vilket väl får klassas som OK. Av kritiken att döma så blev vi inte riktigt kloka på vad han saknade.
Jaja, strunt samma. Svea charmade domaren totalt och det var nog kärlek vid första ögonkastet :-)
Hon fick CK och blev därmed BIR. Svea är en underbar hund - såååå mysig och vem blir inte bli förälskad i henne?!

Eftersom Tina visade Svea så blev det ändå att vi stannade kvar eftersom de skulle in i finalringen. Det blev några timmars väntan och vi hittade en skuggig plats där vi slog oss ner. Både människor och hundar slutade flåsa och kunde faktiskt andas normalt ;-)

I finalringen blev tyvärr Svea oplacerad men sen är hon ju heller inte så gammal...... 13 månader och har redan gjort så bra ifrån sig. Stort grattis till Margret och Tage! :-)

3 timmars hemfärd vilket innebar att jag inte hann till Wildas 1-års kalas. Fick däremot smaka den goda maten som transporterades hem i burkar till mig. Som pricken över i:et så fick jag även en bit av den fina rosa prinsesstårtan! :-)  TACK!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0