Waterballz

Eftersom Kristianstadsdagarna slutar i morgon och jag fortfarande inte ätit någon lyx-Langos ännu så var det ju hög tid att sätta tänderna i en sådan.
Jag och Lotta bestämde oss för att åka in med barnen (Ola och Martin var glada över att slippa).
Man njöt av varje tugga och försökte att bortse från alla viktväktarpoints som slank ner i magen  *oups*.

Sen gick vi såklart några varv för att kolla in alla människor. Vi hamnade nere vid kanalen och Ellen blev sugen på att testa Waterballz. Instruktionerna löd:

"- Det är lite svårt i början men det är bara att springa med höga knän."

I början låg Ellen mest och krälade och både jag, Erik och Lotta stod och hejade på henne och undrade varför hon inte bara reste sig upp och sprang som i ett ekorrhjul. Vi fick oss en del goda skratt i alla fall *hahahaha*
Det räcker ju att en börjar och när Ellen var ute på vattnet så började folk stanna för att titta och fler och fler ville testa. Det var då vi (och även jag) började inse att det nog var svårare än vi kanske trott.
Till slut hittade Ellen tekniken och fixade det stundvis väldigt bra! :-)
Svettig blev hon i alla fall och spagettiben fick på på köpet *ler*.









Vill ni se ett filmklipp på hur det gick till så titta in på Ellens blogg :-)


Erik tyckte det var lika kul att stå på fast mark och bara skratta åt de tappra som försökte hitta balansen ute på vattnet. Själv prioriterade han hellre en fejk-tatuering....


Kommentarer
Postat av: Anna dahl

vad kul det ser ut.hade jag velat göra!!

2010-07-19 @ 23:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0