35 grader och vindstilla

Idag har det varit fruktansvärt varmt här och man har knappt orkar ta ett steg.
Vi hade ju bestämt att vi skulle splittra på oss under förmiddagen och så blev det också. Martin tog sig in till NYC och FN's högkvarter och undertiden tog jag med mig barnen på en promenad här i New Jersey. Vi bestämde med Sara att möta henne längs strandpromenaden och sedan tog vi taxibåt över till Liberty State Park. Det är typ bara 100 meter rakt över men av någon anledning så tog den vändan över till Manhattan så det blev en rejäl båttur :-)

Vi hade inga biljetter till flyguppvisningen men hade förhoppningar om att kunna hitta bra ställen att stå på och kunna se showen i alla fall. Det visade sig vara svårare än vi trott. När vi till slut vandrat omkring en bra stund så hittade vi dock ett ställe där vi kunde se ganska bra.
Vi väntade och väntade...... Det visade sig att showen inte skulle börja förrän om 50 minuter.
Att stå där i stekande sol med två yra barn funkade inte. Vi bestämde oss för att promenera hemåt istället. Den här gången skulle vi gå över en bro längre bort och inte ta taxibåten.

Promenaden var lång - mycket längre än jag trott. Att det sen var ca 35 grader och alldeles vindstilla gjorde ju inte saken bättre. Ellen och Erik var riktigt tappra tycker jag. Svetten rann och deras ansikten var illröda. Det fanns inte skugga någonstans. Vattnet och läsken vi köpt var inte ljummen utan riktigt varm. Mitt vatten använde vi till att hälla i deras hår.

När vi kom hem till Saras lägenhet hann vi kyla av oss en liten stund och sedan skjutsade hon oss hem den sista biten. Härligt att få sitta i en bil med AC! :-)

Nu har vi käkat lunch och bara slappat en stund. Snart kommer Sara och hämtar mig och Ellen och sen ska vi shoppa.



Kommentarer
Postat av: Per

Om Martin och Erik är intresserade av mer pingis så kolla då in Susan Sarandons klubb på: www.spinyc.com. Kanske svalare där inne;-).

Per

2010-06-20 @ 21:21:36
Postat av: Pilla

Tack för tipset!

Får man fråga hur du visste detta?

2010-06-21 @ 02:19:51
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0