Basti BIS 3:a

Idag var det dags för mig och Basti att ta oss till Åhus för hundutställning. Nära och bra :-)

Sträckte ut armen utanför dörren i morse för att känna vilket klädval man skulle göra. Bestämde mig ganska snabbt för trekvartsbyxor och kortärmad tröja eftersom det var varmt redan tidigt i morse.
Martin skjutsade ner mig (eftersom han och Erik skulle följa med Ellen på hennes fotbollsmatch i Osby) och då var det helt vindstilla och solen bara stekte. Hittade en liten liten yta med skugga vid sidan om ett skjul och där parkerade jag oss. Förstod mig inte riktigt på alla som satte sig mitt i solen utan solskydd till sina hundar. Snacka om värmeslag bara efter en stund!

Tina, Mac & Miller kom och gjorde oss sällskap och man kunde riktigt se lyckan i Bastis ögon över att ha sina kompisar där :-)
Basti var den enda Gordonsettern så därför blev han BIR och fick HP dessutom. Detta innebar att han skulle gå vidare till finalen senare under dagen.
Jag och Tina åkte ner till skogen  vid hundbadet och gick en runda med hundarna. Det var precis lagom och sen sov Basti en runda när vi kom tillbaka till utställningen igen. Idag hann han inte riktigt bli sådär uttråkad som han blivit några av de andra gångerna.

Frågan är vart solen tog vägen? När vi kom tillbaka från hundrundan var det riktigt kallt och jag hade ju inte rustat mig för sådant väder. Satt och frös och tvingade Basti att sitta/ligga nära mig så att jag kunde få lite av hans värme. 

Äntligen blev det då dags för finalerna. Det var inga gruppfinaler utan man körde alla på en gång vilket innebar måååånga hundar inne i ringen.  BIS-valpar, BIS-veteraner och sedan sist BIS-final för övriga. Jag och Basti stod och trängdes med ca 25-30 hundar. Som tur var så placerade de de större hundarna först så att de kunde få springa utan att behöva sakta in.
Man sållade sedan bort ganska många och behöll 8 st. Basti var en av de 8. Sedan var det noggrann granskning och sedan sållade de bort ytterligare 3. Basti var fortfarande kvar. Nu skulle vi alltså bli placerade :-)

Basti blev till slut BIS 3:a!!!

Kommentarer
Postat av: lise-lotte

Grattis Pilla!

2010-06-05 @ 20:48:11
URL: http://www.hotfire.se
Postat av: Tanja

Wow, gud vad häftigt. Ett stort grattis till er båda. Så kul att höra.

Kram på er båda.

2010-06-05 @ 20:59:26
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Helena

WOW!!! Vilken start ni fått!!! Stort grattis från oss i Rydaholm!!!

2010-06-05 @ 23:50:56
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Margret

Jag är mer än glad över att du har "dammat" av Basti igen och jag är helt övertygad om att det är mer än jag som är stolt över honom :-)))

Massor av GRATTIS-kramar till både dig och Basti!!!

2010-06-07 @ 08:23:47
Postat av: Johanna

Grattis! Vad kul! Det var kul att Basti får komma ut igen och visa upp sig.. ;-))) Jättekul!

Många kramar Johanna

2010-06-09 @ 18:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0