Dagens goda gärning

Jag blir inte riktigt klok på detta schizofrena väder! Ena dagen högsommar och nästa dag är det höstrusk..... blä!
Med detta snurriga väder så kan man ju inte plocka undan höst- och vintergarderoben helt.

Efter hundrundan med Tina nu ikväll var man lagom blöt och ville bara hem och bli torr. Vid busshållsplatsen utanför vår tomt kommer det en kvinna som ropar på mig. Hon ser minst sagt förvirrad ut. Frågar efter skollärare Anders.
Öööhhh??? Känner bara två Anders som är lärare och som bor här i närheten och den ena nappade hon på.

Började förklara vägen dit men tappade henne redan efter första kröken 50 meter bort *suck*. Till slut erbjöd jag mig att följa henne dit (märk väl - i regnet!!!). Naturligtvis blev hon mycket tacksam och jag kände att jag hade gjort dagens goda gärning :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0