Jävla skitfot!!!

I morse hade jag fortfarande ont i foten. Blev lite fundersam för visst hade den där doktorn sagt att jag ganska snart skulle uppleva en klar förbättring (dvs ingen smärta). Detta var ju precis tvärtemot! Mycket mer ont nu jfr med tidigare.
Foten är fortfarande svullen och jag kan inte böja på tårna.

Vill man vara fin får man lida pin.......
Jag pressade ner foten i mina Köpenhamns-skor och sen stod jag där. Tanken på att röra mig i dessa skor fanns inte! Testade att ta ett litet steg och det högg direkt. Bytte om till mina flipflop men med en snabb blick i spegeln så insåg jag att det var inte ett dugg bättre än skitiga gympadojjor.

När jag kom till jobbet bytte jag till klackisarna och sen bet jag ihop *ugh*.
Funkade skapligt en stund sen kastade jag av mig skorna och gick barfota hela eftermiddagen. Det var inte heller så skönt men absolut bättre än med klackaskor.

Nu får jag betala priset - kan knappt gå. Skitont och det pulserar och värker.
Ärligt talat - ska det verkligen vara så när man fått kortison? Jag hade fått för mig att det skulle bli bättre ganska snabbt.
Måtte det bli bättre till onsdag då vi reser. Att vara i New York utan att kunna promenera känns ju ganska idiotiskt.


Kommentarer
Postat av: Tina

Var glad att du fick kortison med en tunn nål. På mig använde de en stoppnål som kördes upp i hälen!

Sen sa de att det var dax för fot nummer två!!! Det var då de höll fast mig med våld :(

På mig gjorde det ont i flera dagar efter sprutan. Glöm inte att visa mig lite info inför mitt eventuellt nya liv, innan du reser.

Hundrunda imorgon, eller?

2010-06-11 @ 20:36:52
Postat av: Tanja

Jag vet också hur det är med att ha en svullen fot. Jag har ju visserligen haft det så i några år nu men jag vänjer mig aldrig. Jag älskar skor och vill gärna gå i annat än foppatofflor (det är det enda som går på mig). Har man på sig en finsko med remmar ser man ut som en jäkla kassler.

Hoppas du snart blir bra igen i foten så inte din resa blir totalt förstörd.

Kram

2010-06-11 @ 23:09:12
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Alice

Du verkade inte ha ont i skolan alls. O__o

2010-06-12 @ 19:01:53
URL: http://alice-blogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0