Tisdag

Vi börjar närma oss slutet av vår resa och jag måste säga att jag känner mig nöjd med det vi hunnit med och fått se. Självklart finns det tusen saker till som man hade kunnat göra och upptäcka men av alla saker så har jag hunnit med det som jag verkligen ville. Min önskan är ju att få återvända hit någongång och fortsätta där vi slutade.

Några saker finns dock kvar på vår lilla lista. Snart kan vi stryka dem också :-)
Idag blir det Central Park. Vi ska strosa runt där och se vad parken har att erbjuda. Sen ska vi på American Museum of Natural History. Finns ju hur många museér som helst men vi valde detta då vi tror att det kan tilltala barnen mest. Erik ser fram emot dinosaurieskeletten - dessutom ska de tydligen ha ett skelett av en blåval i naturlig storlek..... spännande!

Tror att vi kommer att avsluta dagen i på FAO Schwatz. Har varit inne på deras hemsida och den här leksaksaffären verkar gigantisk (så lilla BR i Kristianstad kan nog slänga sig i väggen *hehe*). Erik har redan handlat ett Star Wars rymdskepp - lego är ganska billigt här.

Har kollat på kartan och lokaliserat var "mina" affärer ligger. Upptäckte att de ligger precis på vägen till Central Park - bra va? ;-)
Frågan är ju hur jag ska få resten av familjen att vilja stanna där *hrrmmm* ?
Om inte annat så åker jag in själv imorgon och betar av affärerna så får de göra något annat.

ps. Josefine - jag har hittat kanel-tuggummi till dig.  :-) ds.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh tack snälla!!! jag glömde ju visa paketet, men du hittade det ändå!! : )

Ni verkar ha det underbart.Här hemma är allt bara bra! KRAM Josefine

2010-06-22 @ 21:45:39
URL: http://bozzeboxer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0