Fika - en social grej

Att fika är en social grej och jag har upptäckt att det kan vara ganska svårt att avstå vissa saker som erbjuds där på fikabordet. Särskilt när människor håller på att fråga varför man inte tar den där "goda, hembakta bullen eller kakan".
Visst ska man unna sig sig även i matväg men kanske ska man inte göra som jag vanligtvis brukade göra - att unna sig varje dag och dessutom flera gånger per dag.
 
När ska man tacka nej och hur gör man utan att låta otacksam? Jag ska erkänna att jag kan ha svårt med det. Att unna sig till en viss del är ju en del av livskvaliteten - så ser jag det i alla fall.

Efter en minst sagt mäktig helg så var jag inställd på nya tag igen när måndagen kom. Vad viftas då framför näsan på mig när jag kommer till jobbet? Jo - smarriga wienerbröd som en av mina lärarstudenter köpt till oss. Ett till oss var. Ska man då säga att man avstår? Känns liiite oartigt och otacksamt.
Nåväl, tisdagen kom och då blev det en nystart - en dag förr eller senare kan ju kvitta, eller hur? *hehe*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0