Fjärrvärme - ett jäkla spektakel

Har haft lite bloggledigt men nu har suget av att skriva kommit tillbaka och jag har en del jag måste få ur mig :-)

Utanför på gatan är det världens kaos.
De håller på att lägga fjärrvärme vilket i praktiken innebär att de gräver upp halva gatan och gör det omöjligt för mig att köra upp eller ner bilen från uppfarten *suck*.
Igår satte de igång och de hann så långt som fram till vår brevlåda. Visste att de skulle sätta igång vid 07-tiden i morse och eftersom det var min tur att ha bilen och lämna barnen så satte jag eld i baken på Ellen & Erik här hemma i morse så att vi säkert skulle kunna köra ut innan de påbörjade hela spektaklet på gatan. Vanligtvis brukar barnen gå och ta på sig ytterkläderna någongång vid 07.20 men idag satt vi i bilen redan kl. 07.10 - perfekt tajming med tanke på att stora grävmaskinen kom när jag körde.

När jag kom hem i eftermiddags insåg jag att jag aldrig (även med trix & fix) skulle klara att parkera bilen på uppfarten så jag körde vidare och parkerade bilen lite längre bort i kvarteret. Jag totalvägrar att låta Martin köra upp bilen på uppfarten (är dessutom tveksam till att det överhuvudtaget går) för då kommer jag inte att komma ut i morgon.
Hur länge ska det vara så?




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Såg det häromdagen när jag körde förbi och tänkte då, HUR kommer ni in och ut med bilen för gatan är ju ganska smal annars också. Det tar nog ett tag och lägga fjärrvärme men till sommaren är det nog borta. Lider med er,

Vi ses väl på Blåkulla ikväll?

Glad Påsk önskar jag dig och din familj.

2010-04-01 @ 06:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0